Pages

Friday, January 27, 2012

Comentariu obligatoriu Oscar

Suntem blog de filme deci presupun ca trebuie ne exprimam opinia.

De fapt nu e mult de zis, ca aproape tot timpul alegerile sunt destul de seci, safe, bland (cuvantul englezesc nu romanesc) si uitabile.

Punctul care eu vreau sa-l discut e obisnuita lista de "Cum pula mea nu ati nominalizat aceste filme, voi sunteti tampiti? si alte surprize".

Alegerea prima si evidenta Drive: o nominalizare are, pentru Sound Editing, complet meritata, dar s-ar fi incandrat perfect si la Sound Mixing, Editing, Cinematography, Art Direction si chiar Original Score. Refn in categoria cel Director pentru mine e cam meh, dar Ryan Gosling sa nu fie la actor e...asa, nesimtire.

Urmatorul film de pe lista e Melancholia. Ba, deci nimic. Hai las-o. Si nu ma intelegeti gresit, nu m-am omorat cu filmul, dar la Cinematography, Director, Actress, Art Direction parca totusi ar fi mers. Macar ceva acolo.

Numarul trei, alt film complet uitat, We Need to Talk About Kevin, ok inteleg ca asta e un pic cam touchy pentru academie, si pentru Best Film nu avea cum, si si regia e cam in afara normei oscariene, dar Tilda Swinton nu a primit la Best Actress? Nominalizati-o iar pe Meryl Streep sa mor io, ca nici macar performanta ei nu a reusit sa salveze un film submediocru, s-o fi plictisit si femeia de festivitatile astea. Si daca tot vorbim de actori, Ezra Miller, hellooooooo. Ca sa nu mai zic ca e de departe cea mai talentata adaptare a unui roman din ultimii ani.

The Tree of Life. Dap, si aici am de comentat. Sincer, am fost surprins ca a intrat la Best Picture, e cel mai daring din lista. Ca Malick e la Best Director era inevitabil, dar aici culmea ma asteptam chestiile tehnice:
Sound Mizing, Sound Editint, Special Effects chiar. (recunosc ca astea in mare parte pentru secventa cu universul, dar ce secventa). Si din moment ce Brad Pitt tot a primit nominalizare putea foarte bine sa o primeasca pentru acest film, caci este de departe unul din cele mai bune ale sale. Cat despre Jessica Chastain...stiti scena aia din The Simpsons cand copii il tot intreaba pe Homer daca pot face nu stiu ce, pana acesta accepta invins?



Da, aia.

Asta a facut si Chastain. A aparut in cate filme a putut parca zicand "Primesc nominalizare? Primesc nominalizare? Primesc nominalizare? Primesc nominalizare? Primesc nominalizare? Primesc nominalizare? Primesc nominalizare? Primesc nominalizare? Primesc nominalizare? Primesc nominalizare? Primesc nominalizare?..."

Nu am vazut "The Help" dar sunt sigur ca actoria din "The Tree of Life" e mai profunda.

The Cave of Forgotten Dreams nu e la sectia documentare, adica WTF? Oricum Pina ia.

Rise of the Planet of the Apes  zic io ca ar fi meritat mai multe premii, nu stiu acuma chiar ca m-am enervat scriind astea si nu mai am rabdare. Serkis in orice caz pentru cel mai bun actor, dar asta nu se va intampla caci e motion capture, si ar fi trebuit oricum sa ia demult pentru Gollum.

Singura chestie care imi sare in ochi ca lipseste e desigur "Tin Tin" de la animatie.

Ah, si as fi vrut sa vad The Turin Horse la Foreign Films, dar aici oricum erau slabe sansele.

Au fost si cateva surprize. Albert Noobs e un film de care in viata mea nu am auzit pana acum, dar vazand trailerul am realizat ca ar sanse bune la categoriile la care e nominalizat, mai ales Glenn Close pentru Best Actress, de fapt chiar pe ea tind sa-mi pun banii.

Surpriza neplacuta e Chico and Rita un film animat cubanez extrem de mediocru, care nu are ce sa caute la Oscar 2012 considerand ca a fost lansat in 2010. Partea trista e ca pare exact genul de mediocricitate pe care Academia o iubeste.

Atat pe moment, mai aproape de moment vom face polluri, si ne vom da si noi cu parearea si poate vom face si ceva concurs cu premii sau plm stie ce, desi probabil nu.

kolcs out

No comments:

Post a Comment