Pages

Sunday, July 10, 2011

Mary and Max (2009)


Am văzut filmul acum un an, la o prietenă acasă în timp ce lucram pentru facultate. Ea este extrem de pasionată de animaţie, vede efectiv TOATE filmele de animaţie care apar şi se duce la ele chiar dacă îţi dai seama din trailer că e o mare prostie. Şi punea ea ceva filme, shorts sau mai ştiu eu ce, să fie ca şi background noise pentru noi, nu eram prea atent la ele, dar în momentul în care a început Mary and Max ( nu ştiu de ce, dar mie tot invers îmi vine să zic, parcă sună mai bine ), în momentul în care a inceput, 80 de minute nu m-am mai uitat pe planţa la care lucram. Si îi mulţumesc prietenei pentru asta.

"Mary and Max" este un film bazat pe fapte reale, scris şi regizat de Adam Elliot, un regizor de care n-aţi auzit dar care are la activ Oscar-ul pentru best short film, animated cu "Harvie Krumpet", care sincer, nu mi s-a parut mare brânză, era chiar un pic nasol, însă dl. Elliot a păstrat tot ce era mai bun din "Harvie Krumpet" în momentul în care s-a apucat de Mary and Max. Este un film absolut contagios de drăguţ, prin faptul că personajele sunt destul de ciudate, din plastilină, te indrăgosteşti pe parcurs şi de cele 2 persoanje principale prin naivitatea lor incredibilă, dacă la Mary e de înţeles pentru că este copilă, Max este cu adevărat special, ar fi trebuit să primească Oscarul pentru best animated leading role, la fel cum trebuia şi Gollum să primească, nu doar un căcat de MTV Award. În fine revenim, mai jos vă pun un poster care cred eu ca ilustrează cel mai bine ideile și farmecul filmului, prin descrierea celor 2 personaje: (sper să se poată citi)


Întâmplările pline de haz, detaliile la care se ajung în anumite relatări, absurditatea unor atitutudini, toate acestea poartă amprenta clară a regizorului Elliot, un om care mie, după ce am văzut filmul, îmi pare un om trist în cel mai vesel mod... dacă mă înțelegeți. Sigur că la un moment dat se ajung la niște teme de discuție extrem de serioase, câteodată chiar exagerate, dar cred că și ele la rândul lor dau farmec filmului.

N-are rost să mai târăsc review-ul, pot continua încă mult despre arhetipurile care le reprezintă fiecare personaj, montajul superb, faptul că New York-ul lui Max este complet alb-negru cu toate implicațiile lui iar Australia lui Mary este într-o tentă maronie/sepia cu accente roșii, cu toate implicațiile asupra caracterului lui Mary. Concluzie: este un must see pentru orice cinefil sau non-cinefil. Un film unic pe care cel mai probabil îl veți ține minte toată viața. Îl veți și revedea după o vreme probabil cu prieteni care nu l-au văzut, doar pentru a împărtăși acest film despre prietenie fără granițe și cu ei.


1 comment:

  1. am tot vrut sa-l vad.
    din cand in cand mi-l recomanda cineva, imi starneste interesul, imi zic ca o sa-l vad la prima ocazie, ocazia nu vine, uit de el, si dupa o vreme ciclul se continua.

    l-am pus frumos in watchlist de data asta, si nu imi mai scapa

    ReplyDelete