Pages

Wednesday, February 8, 2012

It's Halftime. It's Halftime in America.

Pentru cei dintre voi care din intamplare nutriti pasiuni si de alta natura decat cinematica, unul din punctele de interes poate a fost recentul Super Bowl XLVI. Disputat intre New York Giants si New England Patriots. Pentru ceilalti, mai putini familiarizati cu acest mega-eveniment, importanta sa si implicarea publicului american si nu numai, este greu de cuantificat. Insa cred ca o masura buna a acestor aspecte este audienta din seara de 5 Februarie 2012. Putin peste 111 milioane de telespectatori doar in US. Si pentru a pune totul intr-un sistem de referinta, acesta a fost cel mai vizionat program de televiziune din istoria televiziunii americane. Ever.

De ce vorbeste autorul despre asta? E simplu. The Super Bowl Halftime Show. Unul din cele mai asteptate momente de TV. Show-ul este o provocare logisitca si o desfasurare de forte comparabila ca si complexitate cu o deschidere de olimpiada. Doar ca mai scurta si condensata, evident. Front-runner-ul din acest an a fost Madonna.

Anyway, un alt aspect deja devenit trademark al unui Super Bowl este calitatea reclamelor transmise prin cutiuta cu ecran in milioane de case. Asa ca va dati seama ca datorita expunerii enorme de care beneficiaza, corporatiile si studio-urile de advertising isi freaca impreuna creierii sa puna pe masa cele mai interesante, catchy, amuzante si memorabile spoturi. Anul acesta una mi-a captat atentia. One word. Clint Eastwood.

Reclama este finantata de Chrysler, unul din greii industriei americane din Motor City, Detroit. Va las sa va delectati cu mesajul maestrului Eastwood, in vocea sa guturala atat de recognoscibila:



Atat de puternic a fost spotul incat in 3 zile are deja peste 5 milioane de vizualizari pe utub. Si cam toate publicatiile din America, precum si personaje politice implicate in campania electorala pentru prezidentiale, au vuit cu analize si opinii despre ce anume vrea sa transmita. Este pro Obama? Este pro industria auto Detroit? De ce Halftime? A apus cumva eterna paradigma exceptionalista "morning in America"? Nu stiu si fiecare poate interpreta. Insa cu siguranta e un spot interesant si inteligent, care merita putina atentie.

Evident, studio-urile de film nu s-au abtinut de la acest potential comercial incredibil. Asa ca au prezentat publicului american ce sa se astepte in materie de filme in perioada urmatoare. Pentru lista filmelor candidate la statutul de blockbuster, IMDb s-au oferit sa compileze o lista: Super Bowl Trailers 2012

Si in timp ce se redecta acest articol, autorul si-a amintit o reclama mai veche, de prin 2002, la BMW M5. Deci tot un spot pentru o companie producatoare de masini. Si mai mult, protagonista este Madonna. Nu cred ca e o surpriza atunci de ce am facut legatura intre ele. De aceasta data insa e vorba de un short de 6 minute, regizat de Guy Ritchie (vezi Snatch), cu Clive Owen in rolul de ambasador al BMW. Enjoy.




1 comment:

  1. imi fac mea culpa; ca sa citez un prieten:
    "One word. Clint Eastwood."
    One word. Idiot.

    ReplyDelete