Pages

Monday, October 31, 2011

"There's only one problem with home cinema: it doesn't exist."

Comentariu si Imported Review from The New Yorker 


Daca va aduceti aminte (daca nu: Drive - Imported Review from The New Yorker) am mai publicat in Septembrie o referire la un review scris de Anthony Lane pentru The New Yorker. Si ca sa ii dam si putina credibilitate, tipul este critic de film pentru mai-sus-mentionata revista din 1993 desi salasuieste in Cambridge, England. Alte posturi pe care le-a mai ocupat includ editor literar pentru The Independent si critic pentru The Independent on Sunday iar in 2001 munca i-a fost recunoscuta prin National Magazine Award for Reviews and Criticism. Asa ca nu e doar un fel de Andi Moisescu.


Motivul pentru care scriu despre el este ca tocmai ce am mai citit un articol de-al lui. E un fel de semi-recenzie la "Tower Heist" si "Melancholia". Dap. Eddie Murphy si Lars von Trier. O alaturare de subiecte foarte ciudata insa legatura este interesanta. Stick with me for a while.


Primul am impresia ca va fi cel putin la fel de prost si cheesy si suparator de ne-amuzant ca si posterul de prezentare. Asta desi regizorul este Brett Ratner care poate ar putea aduce ceva din distractia lui "Rush Hour". Si pe langa cei doi crai din imagine mai are in cast o serie de nume sonore precum Alan Alda sau Matthew Broderick.


Al doilea subiect al articolului este noua creatie a lui Lars von Trier care o are ca protagonista pe Kirsten Dunst alaturi de Charlotte Gainsbourg (vezi "Antichrist") si Kiefer Sutherland (vezi "24"). Pentru review, over to you kolcs!


And now, the missing link. Punctul comun al celor doua este constituit de o perspectiva putin mai politica sau economica a industriei, VOD. Video On Demand. Adica acces direct prin telecomanda, acasa la tine, in pijamelele tale patate cu cafea, la orice ora iti convine.


Premisa este ca Universal Pictures a decis ca odata cu Turnul Jefuitor sa lanseze si un proiect pilot prin care acest film va fi oferit in Atlanta si Oregon on demand pentru "doar" 59.99$. Si asta la doar 3 saptamani dupa aparitia in cinematografe. De asemenea, Melancholia a fost deja oferit on demand din 7 octombrie desi premiera are loc pe 11 noiembrie. (Datele sunt preluate din articol, deci probabil nu se refera la Satu Mare ci la USA)


Concluzia nu o devoalez pentru ca va las sa savurati si voi articolul. Insa dincolo de aspectul creativ al acestei arte, cateodata poate e bine sa privim in afara bulei si sa re-descoperim in ce context global si financiar se intampla lucrurile. Si pentru ca am vorbit eu destul, va las aici o mostra din text. Enjoy:


[...]There’s only one problem with home cinema: it doesn’t exist. The very phrase is an oxymoron. As you pause your film to answer the door or fetch a Coke, the experience ceases to be cinema. Even the act of choosing when to watch means you are no longer at the movies. Choice—preferably an exhaustive menu of it—pretty much defines our status as consumers, and has long been an unquestioned tenet of the capitalist feast, but in fact carte blanche is no way to run a cultural life (or any kind of life, for that matter), and one thing that has nourished the theatrical experience, from the Athens of Aeschylus to the multiplex, is the element of compulsion. Someone else decides when the show will start; we may decide whether to attend, but, once we take our seats, we join the ride and surrender our will.[...]
Pagina 1 din articol
Pagina 2 din articol

Si nu in ultimul rand, daca mai cautati review-uri, might as well keep an eye on Anthony Lane. 


No comments:

Post a Comment